Awards and citations:


1997: Le Prix du Champagne Lanson Noble Cuvée Award for investigations into Champagne for the Millennium investment scams

2001: Le Prix Champagne Lanson Ivory Award for investdrinks.org

2011: Vindic d'Or MMXI – 'Meilleur blog anti-1855'

2011: Robert M. Parker, Jnr: ‘This blogger...’:

2012: Born Digital Wine Awards: No Pay No Jay – best investigative wine story

2012: International Wine Challenge – Personality of the Year Award




Saturday 25 June 2011

1855: the saga of a rogue company continues


Château Pape-Clément: clients of 1855 still awaiting their 2005s

The 1855 saga continues: here are two messages I received yesterday. Unfortunately they are not exceptional I have received many similar tales of 1855’s failure to deliver wines ordered and paid for with a delivery date continuously pushed into the future.  

Message from Client 1:

I like your blog and appreciate your support of the 1855.com victims, this company is a big fraud. (Fabien Hyon you may feel that this is a bit strong from one of your clients. I would be happy to tone this down if you could show evidence that this claim is untrue.)

I am still waiting for delivery of 14 bottles from 2005, their shipment service is also crap, they don't call in advance. The courier sent me a notice that they would like to deliver 8 of the 14 bottles, then I call the courier service and they tell me that 2 bottles have been shipped back to 1855 and that the 6 they still have will not be released, the shipment agent said that they will not deliver any 1855 wines and I can't come and pick up the wine, I asked why and they said that they have blocked the 1855 account, so it seems to me that 1855 does not pay its suppliers as well.


Message from Client 2:

Bonjour,

Je me permets de m'adresser à vous car je désespère de recevoir un jour du vin commandé (et payé) auprès de la société 1855.

Avec plus de UN AN de retard dans la livraison de ma commande Primeurs 2007, et après plusieurs coups de téléphone et email, toujours rien.
 
Au mois de février lorsque j'ai écrit un courrier eléctronique pour savoir quand je pourrais attendre la livraison on m'a répondu qu'il y avait eu des problémes et qu'ils me recontacteraient dés qu'ils avaient une date de livraison.

Au mois de mars/avril, j'ai appelé le "Service Client" (la notion de service est inexistante), et l'on m'a assuré que je serais livrée au plus tard fin mai, car l’également, ils étaient obligés de solder leurs commandes de Primeurs 2007 avant de distrbuter la livraison des primeurs 2008. Aujourd'hui j'ai encore appelé le Service Client, et on m'a informé que "ma commande n'était pas encore sur la plate-forme" et qu'il fallait "compter sur une livraison fin juillet"! Lorsque j'ai demandé parler au supérieur hiérarchique de la personne, on me transféré vers une messagerie vocale.

Comble de tout, je vois que le même vin que j'ai commandé se trouve sur leur site internet à un prix deux fois plus cher que celui auquel j'ai commandé avec une indication de livraison sous 10 jours!

Cette situation a assez duré je veux mon vin sans plus de délai.

Je crains également pour des commandes de Primeurs 2008 + 2009.......’

Jim's comment:
Unfortunately it is no surprise that the service client is ‘inexistante’. A few months ago I exchanged a number of emails with Matthieu Ortalda, chargé de relation client 1855 (1855.com). It was very soon apparent that Matthieu Ortalda had nothing but contempt for the clients of 1855, their problems and that 1855's shocking trading record had nothing to do with him as he was just doing his job.

2 comments:

Bon Vivant said...

Jim,
Thank you for sending me a e-mail adress wher I can contact you.
Nicolas de Rouyn
http//:bonvivantetplus.blogspot.com

Jim's Loire said...

Nicolas: budmac@btinternet.com

Cordialement

Jim